A Figmához hasonló design eszközök a 2010-es évek közepén jelentek meg és váltak egyre népszerűbbé először csak a tervezők és fejlesztők körében. A hagyományos design szoftverekkel szemben, mint például a Photoshop vagy az Illustrator, ezek az új eszközök már kifejezetten a digitális termékek tervezésére összpontosítottak, és számos újítást hoztak magukkal. A UX/UI tervezés világában a Figma gyorsan meghódította a szakemberek szívét és az iparágat is. De miért lett ennyire népszerű ez az eszköz, és hogyan könnyíti meg a fejlesztők és tervezők életét?
Miért a Figma lett a UX/UI szakemberek kedvence?
A Figma 2012-ben indult, és 2016-ban vált széles körben elérhetővé. Ezzel egy időben jelentek meg más hasonló eszközök is, mint például az Adobe XD, az InVision és a Sketch. Utóbbi csak a böngészőből elérhető, kollaboratív dizájn eszközök hullámát követően vált igazán népszerűvé, akárcsak a Figma. Ezek az eszközök forradalmasították a tervezési folyamatokat, mivel az addigi lokálisan telepített és gyakran nehézkesen megosztható szoftverekkel szemben sokkal nagyobb rugalmasságot és együttműködési lehetőséget biztosítottak a tervezők, fejlesztők és az üzleti döntéshozók számára.
A Figma sokkal több, mint drótváz tervező
A Figma messze túlmutat egy egyszerű drótváz tervező eszközön, mivel átfogó platformot kínál a teljes tervezési folyamat támogatására. Nem csupán drótvázak és felhasználói felületek létrehozására alkalmas, hanem fejlett prototípuskészítési funkciókkal is rendelkezik. A UX/UI képzésekben is gyakran megtalálható a Figma. Köszönhető ez annak, hogy a használatához szükséges tudás gyorsan elsajátítható, működése átlátható és könnyen megérthető. Ahhoz, hogy valaki alapszinten elboldoguljon a Figmával, csupán egy-két nap – vagy akár néhány fókuszált óra – is elegendő lehet. A platformon belüli lehetőségek megismerésével és gyakorlással rövid időn belül el lehet jutni az egyszerűbb drótvázaktól és UX/UI tervektől a komplexebb és látványosabb prototípusokig.
A Figma nemcsak a tervezők, hanem az egész tervezési és fejlesztési csapat számára ideális választás. Különösen, ha junior programozók is vannak a csapatban. Az integrált prototípuskészítés és tesztelési lehetőségek révén a kezdő UX/UI-sok és a fejlszetők hamarabb tapasztalhatják meg, hogyan működnek a terveik a gyakorlatban. Nem csak gyakorlati tudásuk fejlődik gyorsabban, hanem az önbizalmuk is.
A Figma legszerethetőbb funkciói
-
Csapatmunka
A Figma forradalmasította a tervezési folyamatokat azzal, hogy lehetővé tette a csapatok számára, hogy bármikor, bárhol együtt dolgozhassanak. A böngészőből történő hozzáférés révén nincs szükség különféle eszközökre vagy szoftverekre, ami rendkívül kényelmessé teszi a munkát. A tervezők, UX/UI szakemberek és fejlesztők egyszerűen oszthatnak meg terveket, és közösen dolgozhatnak rajtuk, ami gyorsabb és hatékonyabb munkavégzést eredményez. Ráadásul a fejlesztői és tervezői csapaton kívül a szövegírók és a döntéshozók számára is sokkal “kézzel foghatóbbá” válik a projekt.
-
Real-time együttműködés
A Figma egyik legnagyobb erőssége a real-time kollaborációs funkciója. Egy időben, egyszerre több felhasználó látja és módosíthatja a terveket, ami lehetővé teszi a gyors visszajelzést és az azonnali együttműködést. Ez nemcsak a tervezők között, hanem a teljes projektcsapat tagja között lehetővé teszi a visszajelzést és a gyors információ, valamint vélemény megosztást.
-
Nincs szükség fájl exportálásra
Óriási könnyebbség, hogy a rendszer egyben tárolja és kezeli a terveket, így nem szükséges külön exportálni a végleges fájlokat más formátumokban. Mindössze egy kattintásra van szükség a megosztáshoz! Végre megszűnik az exportálási és fájlküldözgetési procedúra, amellyel rengeteg időt, felesleges munkát és tárhelyet takarítunk meg.
-
Intuitív felhasználói felület
A Figma felhasználóbarát felülete lehetővé teszi, hogy gyorsan elsajátítsd a szükséges tudást. Akár néhány óra alatt ismereteket szerezhetsz a platformról, és rövid idő alatt kezdhetsz el egyszerűbb drótvázakat és UX/UI terveket készíteni. Az intuitív felhasználói élmény és a könnyen átlátható működés segíti a felhasználókat abban, hogy mielőbb kész terveket prezentálhassanak a megbízók számára és időben elindulhasson a fejlesztés.
-
Többféle funkció: Figma Canvas, Toolbar, Layers panel és Properties panel
A Figma számos funkciót kínál, amelyek konzisztens tervezést tesznek lehetővé a projekt során. A komponensek segítségével újrahasználható UI elemek hozhatók létre, ezáltal is biztosítva a konzisztenciát az oldalak között. Az objektumok rétegekként kerülnek a Canvas felületre, és a Layers panelen automatikusan listázódnak, ahol csoportokba rendezhetők a könnyebb kezelhetőség érdekében. A Toolbarban különféle alapformák közül választhatunk, mint például téglalap, vonal, nyíl, ellipszis, sokszög vagy csillag, és ha komplexebb alakzatokra van szükség, a pen tool is rendelkezésre áll. A tipográfia eszközökkel könnyedén adhatók hozzá szövegek a dizájnhoz, melyek megjelenése a Properties panelen testreszabható. A prototípuskészítés funkcióval interaktív, valósághű modelleket lehet alkotni, melyek a frame-ek és elemek közötti kapcsolódások és animációk révén kelnek életre.
Ha a webdesign vagy UX/UI területén szeretnél kiteljesedni, a Figma megkönnyíti az első lépéseket, és számtalan lehetőséget kínál a fejlődésre és a kreatív munkára.
Érdekel a képzés?
Jelentkezz képzésünkre
Olvasd el a képzés infókat
Még több kapcsolódó tartalom
Diákjainkkal a NIX Budapestnél jártunk
Milyen is egy fejlesztő munkanapja? Diákjainkkal a NIX Budapestnél jártunk, hogy kiderítsük. A NIX egy nemzetközi…