Ma már szinte mindenki ismeri és használja a TikTok-ot. Azt azonban már kevesebben tudják – még az aktív tartalomgyártók között is – mitől lesz az egyik videó sikeresebb, mint a másik? A közösségi média világa folyamatosan változik, egyik napról a másikra tűnnek fel új platformok, amelyek teljesen átformálják a digitális hirdetési piacot. Ami egyik nap még milliós megtekintést hozott, az másnapra már csak alig néhány követőt ér el. Trendek, fogyasztói szokások, algoritmusok és egy csipetnyi X vegyület, ezek alkotják a TikTok alkímiáját is. Ha többé már nem csak tartalomfogyasztóként, hanem valódi Tiktokkerként szeretnél részt venni a digitális áramlásban, akkor ideje megismerni a platformot és ami mögötte áll. Készíthetsz vicces videókat vagy üzleti jellegű tartalmat, ahhoz, hogy  jól menjen a TikTok követők szerzése, azaz a TikTok közösség felkapjon, szükséged lesz technikai és platform-specifikus háttértudásra. A szükséges infot egyedül is összegyűjtheted, de miért pazarolnád az idődet, ha léteznek már TikTok képzések, ahol megszerezheted az induláshoz szükséges tudást? Mutatjuk, hogy miért van szükség TikTok képzésre!

Nem mindegy, hogy böngészel vagy tartalmat gyártasz, avagy miért jó ha TikTok képzésre jársz? 

Az egyik legnagyobb félreértés úgy általában a social media üzleti célú felhasználásával kapcsolatban, hogy milyen szerepkörben használod. Nem mindegy, hogy csupán mezei felhasználóként vagy tartalomgyártóként is jelen vagy egy felületen. Ahhoz, hogy olyan kreatív tartalmakat gyárts a felhasználóknak, amelyeken szívesen elidőznek, ismerned kell a célcsoportodat és a platform minden beállítását. Tehát nem árt ha beiratkozol egy TikTok képzésre!

A TikTok dinamikus platform, ahol a trendek gyorsan változnak. Egy sikeres TikTokker mindig szemmel tartja az aktuális trendeket, kihasználja őket, és kreatív módon építi be a saját tartalmaiba, hogy növelje azok népszerűségét. Ráadásul nem elég a trendek követése; a tartalomnak egyedinek és emlékezetesnek kell lennie ahhoz, hogy valóban megfogja a közönséged. 

4 dolog, amit egy sikeres Tiktokker szem előtt tart

Trendek

A TikTok egy dinamikus platform, ahol a trendek gyorsan változnak. Egy sikeres TikTokker mindig szemmel tartja az aktuális trendeket, kihasználja őket és kreatív módon építi be a saját tartalmaiba. Pontosan azért, hogy növelje azok népszerűségét.

Rendszeres és időzített posztolás

A következetes tartalomgyártás kulcsfontosságú a TikTokon is. Az algoritmus kedveli azokat a felhasználókat, akik rendszeresen posztolnak. Fontos továbbá az is, hogy a videókat a célközönség aktivitási idejéhez igazítva oszd meg, hogy a lehető legtöbb emberhez juthasson el.

Az algoritmus ismerete

Ahhoz, hogy a tartalmak virálissá váljanak, elengedhetetlen az algoritmus működésének ismerete. A sikeres TikTokkerek tudják, hogyan működnek a hashtagek, a videók hossza, a zeneválasztás. Azt is, hogyan befolyásolja mindez a videók megjelenését a Foryou oldalon.

Kreatív és egyedi tartalom

A TikTok rengeteg lehetőséget kínál a kreativitásra, de el is várja a tartalomkészítőktől, hogy kreatív megoldásokkal rukkoljanak elő. Nem elég a trendek követése; a tartalomnak egyedinek és emlékezetesnek kell lennie ahhoz, hogy valóban megfogja a közönséged.

Mitől lesz virális egy videó a TikTok-on?

A TikTok sikerének egyik fő oka, hogy egyszerű és gyors lehetőséget biztosít a felhasználóknak arra, hogy hirtelen népszerűségre tegyenek szert, vagyis virálissá váljanak. De ez nem történik meg véletlenül. A virális TikTok tartalom készítése tudatosságot és tervezést igényel. A tartalomgyártóknak ismerniük kell a célközönséget, a TikTok trendeket, illetve azt, hogy mikor és hogyan érdemes posztolniuk ahhoz, hogy a lehető legtöbb embert érjék el.

Ha a csillagoknak nem is, de az alábbi tényezők együttállásának biztosan teljesülnie kell a virális videóhoz

Elengedhetetlen egy erőteljes, figyelemfelkeltő kezdés, amely az első néhány másodpercben megragadja a nézőt. Legyen az humoros, meghökkentő vagy vizuálisan lenyűgöző. A videók akkor válnak igazán megoszthatóvá, ha érzelmeket váltanak ki.  Hiszen a nézők hajlamosabbak megosztani azokat a tartalmakat, amelyek nevetést, meghatottságot vagy döbbenetet okoznak. Ezen kívül a TikTok algoritmusa előnyben részesíti azokat a videókat, amelyek magas nézettségi idővel és interakcióval rendelkeznek, valamint a platformon népszerű hashtageket, zenéket és effekteket használják. Végül, az autentikus, kreatív tartalom elengedhetetlen, hiszen az eredeti ötletek és hiteles önkifejezés segítenek abban, hogy egy videó szélesebb közönséghez jusson el és virálissá váljon, különösen, ha másokat is inspirál újraalkotásra vagy reakcióra.

Miért érdemes TikTok tanfolyamon részt venni? Azaz miért van szükség TikTok képzésre?

A TikTok profi használatához rengeteg mindent kell egyszerre ismerni és figyelemmel kísérni. A TikTok képzés abban segít, hogy mélyebb ismereteket szerezz a platform működéséről, és megtudd, hogyan használhatod azt a leghatékonyabban. A Progmatic TikTok kurzusán ezekről is tanulhatsz, de megtanítjuk azokat a vágási technikákat, megmutatjuk azokat az online és AI eszközöket, amelyekkel virális tartalmat gyárthatsz. Sőt, ha a bevételszerzés a célod, akkor még a TikTok Ads manager rejtelmeibe is bevezetünk.